torsdag den 1. august 2019

Der er flere slags hjemmelavet udsmykning, jeg kunne tænke mig at prøve at lave i år - altsammen er ideer, jeg har fundet på nettet.

Først og fremmest skal mit indgangsparti være noget mere spooky end det var sidste år. Jeg har konstateret, at belysning spiller en ret vigtig rolle, og især farvede spots placeret lavt, så de lyser opad, giver en rigtig god effekt. F.eks under en busk eller et træ eller lignende. Jeg har samlet en god bunke afklippede troldhasselgrene sammen fra en af mine træer i haven, og de ligger lige nu og visner og får det helt rigtige halloween-look. Planen er så, at de på en eller anden måde skal placeres i forhaven med grønne spot (tror jeg) nedenunder.

Derudover kunne jeg tænke mig at prøve at lave noget i stil med disse:




Jeg har nogle lanterner liggende, som kunne bruges til formålet, men hænderne volder mig lidt hovedbrud... Ideelt set burde man jo kunne lave dem selv, men jeg har ikke helt fundet den bedste metode til at gøre det endnu, så måske bliver de indledende forsøg bare med fake plastic-skelet-hænder.

Og vi kommer selvfølgelig ikke udenom græskar. Fordi jeg nu for første gang i mange år har min egen køkkenhave, har jeg selvfølgelig plantet et par græskarplanter. Og lad mig bare sig, at planterne i sig selv er pænt spooky! De vokser som lyn og torden, og fra den ene dag til den anden har de pludselig sat nye græskar og har bredt sig yderligere en ½ meter. Jeg har desværre ikke lige billeder af dem lige nu, men jeg skal nok få lagt nogen på bloggen snart.

Hvorom alting er - planen er en stor bunke græskar et sted i forhaven, snedigt belyst, og så med det øverste græskar skåret ud. F.eks. som dette, som jeg faktisk synes er ret fedt:


Uh - så mange planer, så lidt tid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar