onsdag den 24. juli 2019

Halloween 2018

Vi (manden og jeg samt vores 4 sammenbragte børn) har indtil for knap et år siden boet i lejlighed i mange år, og der var mulighederne for Halloween-udsmykning ret begrænsede. Vi startede dog vores årlige Halloween-fest-tradition op i lejligheden, så selvom pladsen var trang, gik gæsterne all in og kom i flotte udklædninger. Desværre var der ikke rigtig nogen tradition for trick-or-treating i det kvarter, hvor vi boede, så det har vi ikke haft nogen videre fornøjelse af.

Nu er vi så gået fra at have 79 m2 i en høj stuelejlighed til at have 167 m2 med forhave og relativt stor baghave. Det betyder plads! Og mulighed for at lave en rigtig fed udsmykning foran huset.

Vi flyttede ud i huset i slutningen af september 2018, så selvom vi lå midt i flytterod, nåede jeg at dekorere indgangspartiet med afklippede grene fra haven (wohoo! Min egen have!), sorte spøgelser og lys (nok i virkeligheden lidt for meget lys til at være uhyggeligt, men lyskæden var ret lang..). Pæren i lampen ved siden af døren er en flammepære, som giver en illusion af rigtige flammer (jeg har desværre ikke en video af det, men det står på to-do-listen i år):





Og så selvfølgelig et lille skilt ved starten af havegangen, så kvarterets unger følte sig velkomne:



Det overordnede indtryk er i virkeligheden nok lidt til den pussenussede side - hvilket absolut ikke er det, jeg vil med Halloween - men tiden og kræfterne var på grund af flytningen knappe lige på det tidspunkt. Ikke desto mindre virkede det, og vi fik besøg af 6-7 hold udklædte børn og unge den aften. Det var så sjovt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar